خرید جفت بلوط در مناطق محروم با هدف درآمدزایی برای روستاییان / فیلم

در آذرماه 1400، موسسه بارقه با هدف محرومیت­‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار، خرید جَفت (فراورده‌­ای حاصل‌شده از بلوط، که حاوی تانن بالا بوده و در صنایع مختلف دارویی، دامپزشکی، غذایی و رنگرزی و … کاربرد دارد) را در دو منطقه محروم لوداب و سرفاریاب در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرد.

تماشا کنید:

مردم این مناطق از گذشته به جمع‌آوری بلوط، جداسازی پوسته این میوه و تولید نان از آرد آن مشغول بوده‌اند. این استان یک درصد مساحت کشور را دارا است و از طرفی یک هشتم کل مساحت جنگل‌های بلوط رشته کوه زاگرس در این استان واقع شده است که ظرفیت ویژه‌ای از جمله تأمین انواع فرآورده‌های این درخت کهن ایجاد می­‌نماید.

با اجرای موفقیت‌آمیز پروژه تولید جفت بلوط در مناطق روستایی کم‌برخوردار استان کهگیلویه و بویراحمد، تا پایان شهریور 1402 در حدود 50 میلیارد ریال به این مناطق تزریق شده که به درآمدزایی برای حدود 5000 نفر انجامیده است.

جفت بلوط در نهایت توسط شرکت زردبند خریداری شده و در فرمولاسیون داروی کوکسی فیت (Cocci phyt) برای دام و طیور (داروی ضد کوکسیدوز) استفاده می‌شود و این چرخه موجب برقراری درآمدی پایدار برای روستائیان مناطق مذکور خواهد شد.

همچنین ببینید: پروژه طراحی و ساخت دستگاه جداساز جفت بلوط

مطلب پیشنهادی:  روش کاشت بلوط و بهره‌برداری پايدار از آن

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |