بازدید از موسسه خیریه عترت فاطمی

صبح روز یکشنبه 9 مرداد 1401، مدیر عامل خیریه بارقه از موسسه خیریه عترت فاطمی بازدید کرد.

خیریه عترت فاطمی از ۲۲ سال پیش با تمرکز روی حمایت از فرزندان یتیم خانواده سادات در سطح ملی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با بیش از ۳۰۰۰ نیکوکار در ارتباط است و از ۵۰۰۰ فرزند تحت پوشش حمایت می‌کند.

این خیریه که صرفا با کمک مردمی اداره می‌شود، دختران تا ۲۴ و پسران تا ۲۰ سال را تحت پوشش خود قرار می‌دهد که در شرایط خاص این محدودیت سنی می‌تواند تغییر کند.

طی این جلسه خیریه عترت فاطمی از برنامه خود برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش خبر داد. برنامه اشتغالزایی پیشنهادی شامل گام‌های استعدادسنجی (مشاوره روانشناختی و شغلی)، آموزش، اشتغال و پایدارسازی مشاغل است.

با نظر به تمرکز فعالیت خیریه بارقه نور در استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان شد که حدود 690 یتیم در این استان تحت پوشش خیریه عترت فاطمی هستند که حدود 95 الی 96 درصد از این افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز قرار دارند. طبق آمار اعلام‌شده، ایتام تحت پوشش خیریه عترت فاطمی در بخش دیشموک ۶۵ نفر، منطقه چرام (که سرفاریاب یکی از بخش‌های آن است) ۳۷ نفر و بخش لوداب ۳ نفر هستند.

در ادامه بر اهمیت کاربینی جوانان با ملاقات حضوری به کارخانه‌ها، هزینه‌کرد هدفمند کمک‌ها برای ایجاد ارزش افزوده، و همکاری و هم‌افزایی فعالیت‌ها تأکید شد. همچنین، دو طرف با اشاره به اهمیت و حساسیت کار خیرین، بر چالش وابستگی افراد کمک‌شده و لزوم رها نکردن این افراد تأکید کردند.

در پایان جلسه، نمایندگان دو خیریه ابراز علاقه و امیدواری کردند که برای همکاری‌های آتی و مشخص کردن کارهای عملیاتی جلسات بیشتری بین دو طرف برگزار شود.

مطلب پیشنهادی:  بازدید از زمین‌های دیشموک جهت اجرای طرح تأسیس کارگاه تولید پودر سیر

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |