بازدید از زمین‌های دیشموک جهت اجرای طرح تأسیس کارگاه تولید پودر سیر

در تاریخ دهم شهریور ماه 1401 وحید گرجی مدیرعامل خیریه بارقه با هدف شناسایی زمین‌های مناسب جهت احداث کارگاه پودر سیر و کارآفرینی در بخش محروم دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد از چند قطعه زمین در این منطقه بازدید به عمل آورد.

در این سفر که با همراهی آقایان تقی‌زاده و رجبی انجام گرفت، از سه قطعه زمین بازدید به‌عمل آمد و با بررسی مؤلفه‌های مد نظر از جمله فاصله مناسب از مناطق مسکونی به‌علت بوی نامطبوع گیاهانی مانند سیر، جهت باد، مسطح بودن زمین، فاصله مناسب از جاده اصلی، نوع مالکیت زمین و منابع موجود، گزینه مناسب برای اجرای این طرح انتخاب خواهد شد.

این طرح با هدف کارآفرینی و ترویج فرهنگ کار از طریق تولید پودر سیر به‌عنوان یکی از گیاهان مستعد رشد در منطقه دیشموک و با بررسی‌های کارشناسی لازم از نظر جغرافیایی، زیست‌محیطی، فرهنگی، نیروی کار و بازار فروش انجام می‌پذیرد.

شایان ذکر است که دیشموک به‌عنوان یکی از محروم‌ترین مناطق ایران با یکی از بالاترین آمارهای خودسوزی زنان، در کنار سرفاریاب و لوداب یکی از سه منطقه در استان کهگیلویه و بویراحمد است که خیریه بارقه برای اجرای طرح‌های توانمندسازی از طریق اشتغالزایی و حمایت از استعدادها فعالیت خود را روی آنها متمرکز کرده است.

مطلب پیشنهادی:  ارسال ظروف اهدایی به سرفاریاب

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |