گزارش عملکرد خیریه بارقه در بهار 1402

وقت آن شد که به گل حکم شکفتن بدهی

بهار، فصل جوانه زدن و نو شدن، هم گذشت. و ما در این فصل سبز با همراهی قلب‌های پرمهر و لطف خدا، توانستیم کارهایی را به انجام برسانیم.

با آغاز سال و همزمان با روز طبیعت، طرح کشت گیاه دارویی ماریتیغال در سرفاریاب را شروع کردیم. این طرح پس از بررسی کیفیت خاک، با اهداء بذر و آموزش کاشت به روستاییان آغاز شد و اکنون با پایان یافتن فصل بهار شاهد برآمدن جوانه‌های این گیاه از خاک هستیم! محصول نهایی برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی به‌صورت تضمینی از روستاییان خریداری خواهد شد.

کشت گیاه ماریتیغال
کشت گیاه ماریتیغال در سرفاریاب با هدف کارآفرینی

در فروردین 1402، برای ساخت سرویس بهداشتی برای خانم بااستعداد دچار معلولیت فراخوانی را در شبکه‌های اجتماعی‌مان منتشر کردیم که با استقبال خیرین عزیز، مبلغ مورد نیاز تأمین شد و اکنون در حال ساخت این سرویس بهداشتی هستیم.

با فرا رسیدن لیالی قدر در 23 فروردین، با همکاری خیریه شهدای گمنام سرفاریاب تعداد 560 پرس غذای گرم میان شب‌زنده‌داران سرفاریاب توزیع کردیم. همچنین در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) با همکاری مرکز نیکوکاری شهدای گمنام سرفاریاب ایستگاه صلواتی در سرفاریاب برپا کردیم و از رهگذاران با نوشیدنی پذیرایی به عمل آمد.

آغاز اردیبهشت مصادف شد با برداشت بابونه‌های زیبای کشت‌شده در حیاط منازل روستاییان در منطقه لوداب. طرح کشت گیاهان دارویی در حیاط منازل با هدف کارآفرینی و به‌ویژه توانمندسازی زنان خانه‌دار در مناطق محروم اجرا می‌شود. بابونه‌های برداشت‌شده از روستاییان خریداری شدند. در این ماه همچنین گل همیشه بهار در روستای طولیان از توابع دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد برداشت شد.

سرفاریاب
بازدید از خانواده‌های محروم سرفاریاب

در روز 11 اردیبهشت، آقای وحید گرجی مدیر عامل خیریه بارقه با هدف بررسی طرح کشت ماریتیغال از منطقه سرفاریاب در استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد. ایشان همچنین طی این سفر به دیدار برخی خانواده‌های کم‌برخوردار در این منطقه رفتند.

در این ماه، با هدف خرید کتاب درسی برای 35 کودک کم‌بضاعت شناسایی‌شده در بخش سرفاریاب و جلوگیری در ترک تحصیل آنها، فراخوانی منتشر کردیم که با مدد خیرین عزیز مبلغ مورد نظر برای خرید کتاب تأمین شد!

از دیگر اقدامات خیریه بارقه در فصل بهار 1402 مشارکت فوری در تأمین هزینه جراحی نوزاد 7 ماهه افغان بود که خوشبختانه هزینه جراحی او پرداخت شد.

کلاس نقاشی در منطقه محروم سرفاریاب
برگزاری کلاس نقاشی برای کودکان در منطقه محروم سرفاریاب

با فرا رسیدن خرداد، به پشتوانه کمک همیاران و همکاری مرکز نیکوکاری شهدای گمنام لوداب، تعداد 41 جفت کفش نو به دانش‌آموزان یتیم کم‌بضاعت در منطقه لوداب در استان کهگیلویه و بویراحمد اهداء کردیم.

و در 23 خرداد 1402، پس از راه‌اندازی کتابخانه کودکان در مرکز نیکوکاری شهدای گمنام سرفاریاب، با همکاری این مرکز در محل این کتابخانه کلاس نقاشی برای کودکان در دو گروه سنی برگزار شد. آنها نقاشی کردن را خیلی دوست داشتند!

مطلب پیشنهادی:  توزیع گوشت قربانی در منطقه محروم لوداب به مناسبت عید قدیر / فیلم

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |