گزارش عملکرد خیریه بارقه در پاییز 1402

زردی پاییز جای خود را به آبی زمستان داد و ما در فصل برگ ریزان تجربه‌های جدیدی داشتیم!

پاییز 1402 برای ما شور و نشاط ویژه‌ای داشت چرا که در این فصل موفق شدیم اولین دوره مسابقات فوتبال جام امید را برگزار کنیم. این مسابقات با حمایت خیریه بارقه و همکاری صمیمانه تیم اجرایی مرکز نیکوکاری شهدای گمنام لوداب در سالن ورزشی اداره آموزش و پرورش منطقه لوداب از هفته دوم آذرماه ۱۴۰۲ طی دو هفته با حضور ۱۴ تیم هشت نفره از 11 منطقه روستایی برگزار شد.

هدف ایجاد انگیزه و نشاط، کشف و حمایت از استعدادهای جوان در مناطق محروم بود. و با بازخوردهای فوق‌العاده و انرژی و نشاط سرشاری که از تک تک بازیکنان، مربیان و تماشاچیان دیدیم، به ادامه دادن این رویداد بسیار ترغیب شدیم. و البته، فراموش نکردیم که باید در فکر برگزاری رویدادی مشابه برای دختران نیز باشیم! (اطلاعات بیشتر)

تماشا کنید:


در فصل آغاز سال تحصیلی، به روال سال گذشته، با یاری مرکز نیکوکاری شهدای گمنام سرفاریاب بسته‌های لوازم تحریر را به دست کودکان روستایی رساندیم. (فیلم اهدای بسته‌های لوازم تحریر به کودکان روستایی)

علاوه بر این، در ترمیم یک مدرسه روستایی در روستای اندرون مشارکت کردیم تا بچه‌های آن روستا از یک فضای مناسب برای آموزش محروم نمانند. ناگفته نماند دانش‌آموزان این مدرسه هم در بازسازی مدرسه‌شان مشارکت داشتند! (فیلم مشارکت در ترمیم مدرسه روستای اندرون)

پس از چالش‌ها و پیگیری‌های مداوم، سرانجام توانستیم با تأمین هزینه و مشارکت در ساخت ستون‌های مدرسه کودکان استثنایی طوبی یاسوج، فاز دوم ساخت این مدرسه را کلید بزنیم! تکمیل این مدرسه یکی از اهداف اصلی ماست. (لینک خبر)

فعالیت‌های خانه سرفاریاب هم شدت بیشتری گرفت و در بازدیدی از کارگاه خیاطی، ضمن گفتگو پیرامون نیازهای این کارگاه، درباره محصولات پیشنهادی و نحوه فروش آنها بحث و تبادل نظر شد. این کارگاه با هدف توانمندسازی افراد در مناطق کم‌برخوردار با حمایت خیریه بارقه با اجاره مکان، تأمین ابزارها و مواد اولیه مورد نیاز از جمله چرخ خیاطی صنعتی و نیز بازاریابی برای محصولات تولیدشده در این کارگاه، کار خود را از تابستان 1402 آغاز کرده است.

کارگاه خیاطی سرفاریاب
کارگاه خیاطی سرفاریاب

در این فصل همچنین در نشست «یک چای یک تجربه» با کوشش و میزبانی آکادمی خیر ایران به تبادل تجربه پرداختیم و چشم‌انداز، اهداف و فعالیت‌های خیریه بارقه در حوزه کارآفرینی و طرح‌های خیریه برای کمک تحصیلی و پرورش استعداد جوانان را تشریح کردیم.

همچون سایر فصول، حمایت‌های مستمر تحصیلی ما از جمله تأمین هزینه سرویس مدرسه دانش‌آموزان روستایی و حمایت تحصیلی از استعدادها در این فصل نیز برقرار بود. علاوه بر این، در شب یلدا بسته‌هایی را بین دانش‌آموزان دیشموکی توزیع کردیم و روز ولادت حضرت زینب (س) مصادف با روز پرستار در در دو مدرسه روستایی در بخش سرفاریاب جشن برگزار کردیم.

مطلب پیشنهادی:  توزیع بسته‌های یلدایی بین دانش آموزان دیشموکی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |