خیریه بارقه در مقابل دوربین مستند بومرنگ / فیلم

گروه مستند بومرنگ با حضور در دفتر خیریه بارقه در تهران و مناطق تحت پوشش خیریه در استان کهگیلویه و بویراحمد، روایت‌گر داستان این موسسه شد.

این مستند با نگاه به ریشه‌های شکل‌گیری خیریه بارقه، نتیجه دو سال فعالیت‌های این خیریه را، از جمله راه‌اندازی کارگاه خیاطی برای زنان روستای مشایخ، پروژه توزیع مرغ تخم‌گذار و تأسیس کتابخانه کودکان خانه سرفاریاب، به تماشا می‌گذارد.

داستان مستند بومرنگ از حدود یک دهه پیش با مجموعه 30 قسمتی «با کریمان» آغاز شد که به معرفی خیرین حوزه سلامت اختصاص داشت. پس از مستند با کریمان، کار تولید مستند بومرنگ به سفارش شبکه مستند کلید خورد. این مستند با دربرگیری خیرین کشور در تمامی حوزه‌های امر خیر، در هر قسمت راوی قصه خیرین و مجموعه‌های خیریه فعال در ایران است.

مستند بومرنگ
‌گروه مستند بومرنگ در حال فیلمبرداری در روستای مشایخ، بخش سرفاریاب، اسفند 1402

به گفته فاطمه سادات محمودپور نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مستند بومرنگ، این مستند به سبک قصه گویی و داستان محور، به معرفی موسسات و خیرینی می‌پردازد که به دور از حاشیه، در حوزه امر خیر کارهای متفاوتی انجام می‌دهند.

مستند بومرنگ 2 با سرمایه‌گذاری شبکه مستند، طی حدود دو سال فیلمبرداری، شامل 13 قسمت حدوداً 45 دقیقه‌ای است که 12 قسمت آن به معرفی خیریه‌ها اختصاص دارد و یک قسمت نیز به آسیب شناسی امر خیر می‌پردازد. در این مستند داستان خیریه بارقه نور همیاری به همراه موسسات دیگری از جمله همره افق غریب، نیک گامان جمشید، کودکان فرشته اند، بنیاد سوگ شروین، خیریه بقیه الله خوانسار، چهارده معصوم اهواز، ثامن الحجج کرمان، خیریه محمد حسین رضوی، آرا شمیران و انجمن خیریه بیمارستان مفید روایت می‌شود.

مستند بومرنگ 2، از 11 فروردین 1403، هر شب از شبکه مستند سیما پخش شده است.

قسمت مربوط به خیریه بارقه، شنبه 18 فروردین 1403، ساعت 20 از شبکه مستند سیما پخش شد.

تماشای مستند:

مطلب پیشنهادی:  راه ما ادامه دارد؛ با نفسی تازه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما جایی منتشر نخواهد شد:) |